loading...

shaparak

بازدید : 78
يکشنبه 23 آبان 1400 زمان : 18:45

اگر به اینجا آمده‌اید تا راهی برای آب کردن چربی شکم و پهلو در یک هفته پیدا کنید، باید بگویم که اشتباه آمده‌اید. ولی اگر آماده‌اید تا بدانید چرا چربی‌های شکم و پهلو این‌قدر سمج‌اند، و چطوری می‌شود از شرشان خلاص شد، مطلب خوبی را انتخاب کرده‌اید.

چربی‌های شکم و پهلو از چربی‌های خیلی سرسختی هستند که با اضافه‌وزن، زودتر از بقیه اندام‌ها سرو کله‌شان پیدا می‌شود و دیرتر و سخت‌تر از اندام‌های دیگر می‌شود آن‌ها را آب کرد. برای همین است که یکی از مشکلات شایع افرادی که اضافه وزن دارند، در درجه اول چاقی

سروکله چربی‌های دور شکم از کجا پیدا می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین علت‌های چاقی شکم و پهلو، تحرک کم است. پشت‌میزنشینی و ورزش نکردن یکی از علت‌های شایع اضافه وزن است. مصرف خوراکی‌های با قند و چربی بالا، استعمال دخانیات و استرس و خواب ناکافی هم در چاقی شکم و پهلو مؤثرند. البته از تأثیرات عدم تعادل هورمونی و ژنتیک هم در اضافه وزن نباید غافل شد.

از کجا بفهمیم چربی شکم ما خطرناک است؟

تنها راه قطعی برای اندازه‌گیری چربی احشایی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی است که گران‌قیمت‌اند و زحمت دارد. ولی پزشکان راه‌های دیگری هم پیدا کرده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانیم میزان چربی احشایی را تا حدودی تخمین بزنیم. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اندازه نسبت دور کمر به دور باسن اشاره کرد.

برای این کار، یک متر بردارید و بایستید. باریک‌ترین قسمت کمرتان را مشخص کنید و دور کمرتان را از این قسمت اندازه بگیرید. عریض‌ترین قسمت باسن‌تان را هم در نظر بگیرید و دور باسن را از همان قسمت اندازه بزنید. حالا اندازه دور کمر را به اندازه دور باسن تقسیم کنید. این عدد باید در زنان زیر ۸۵/۰ و در مردان زیر ۹/۰ باشد. اگر بیشتر بود، نشان‌دهنده چاقی شکمی است و وقت آن رسیده که فکری برای آب کردنش بکنید.

روش‌های لاغر کردن شکم و پهلو

حالا که مشخص شد چاقی شکم و پهلو اهمیتش خیلی بیشتر از یک تناسب اندام ظاهری است، اگر دچار چاقی شکمی هستید، بهتر است جدی‌تر از قبل به راهی برای لاغری شکم و پهلو فکر کنید.

از آنجا که موضوع چاقی شکم یکی از مسائلی است که آدم‌های زیادی با آن درگیرند، در علم پزشکی مدرن و طب سنتی، تمرکز زیادی روی لاغری شکم و پهلو شده و راه‌حل‌های متعدد و خیلی متنوعی برای آن پیدا کرده‌اند؛ از روش‌های ساده و خانگی گرفته تا جراحی‌های پزشکی. با هم سری بزنیم به مهم‌ترین روش‌های لاغری شکم و پهلو.

روش‌های لاغری شکم و پهلو را می‌توانیم به پنج دسته کلی تقسیم کنیم:

۱. ورزش کردن

۲. باید و نبایدهای تغذیه‌ای

۳. تغییر عادات غلط و اصلاح سبک زندگی

۴. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

۵. جراحی

۶. استفاده از داروهای گیاهی

۲. لاغری شکم و پهلو با تغذیه صحیح

بحث لاغری با خوراکی‌ها هم یک تناقض جالب است. برای درمان چاقی که ناشی از خوردن است، باز هم سراغ خوردن می‌رویم! ولی خبر خوب اینکه در کنار چیزهایی که با نخوردن‌شان لاغر می‌شویم، چیزهایی هم هستند که با خوردن‌شان می‌توانیم لاغر شویم.

تغذیه و لاغری را می‌توانیم در دو موضوع زیر بررسی کنیم:

* چه چیزهایی بخوریم تا چربی‌های شکم و پهلو آب شود؟

* چه چیزهایی نخوریم تا به آب شدن چربی شکم و پهلو کمک کنیم؟

* چه چیزهایی بخوریم تا چربی شکم و پهلو آب شود؟

چربی‌سوزی:

بعضی خوراکی‌ها هستند که باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند و به این طریق در کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کنند؛ مثل زردچوبه، دارچین، فلفل قرمز، زنجبیل، جو دوسر، آب، شکلات تلخ، توت، چای سبز و…

کاهنده اشتها:

بعضی از خوراکی‌ها به خاطر فیبر بالا، باعث پر شدن معده و ایجاد احساس سیری می‌شوند و دسته‌ای از خوراکی‌ها با کاهش کلسترول خون، و یا با تنظیم قند خون، اشتها را کم کرده، در نهایت سبب کاهش وزن می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به بادام، کاهو، سرکه سیب، لوبیا، پروتئین، آجیل‌ها، شکلات و… اشاره کرد.

یک صبحانه پروتئینی:

یک صبحانه پروتئینی کامل می‌تواند به احساس سیری در طول روز کمک کند. تخم مرغ یا کره بادام‌زمینی به همراه مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها و سبزیجات، در کنار حذف شکر و کافئین، گزینه مناسبی برای شروع روز است.

یک بشقاب سالاد:

یک بشقاب سالاد قبل از وعده اصلی را فراموش نکنید. این کار کمک می‌کند تا حجم کمتری غذا دریافت کنید.

* چه چیزهایی نخوریم تا به کوچک شدن شکم و پهلو کمک کنیم؟

بعضی از مواد خوراکی با ایجاد نفخ در معده، باعث بزرگ شدن شکم می‌شوند. دسته‌ای دیگر از مواد خوراکی نیز به خاطر کالری و چربی بالایی که دارند، سبب افزایش وزن و ایجاد چاقی‌های موضعی می‌شوند.

نفخ را کنترل کنید:

برای داشتن شکمی صاف و تخت، سعی کنید از غذاهایی که باعث نفخ معده می‌شوند کمتر استفاده کنید. محصولات لبنی، خصوصا برای کسانی که در جذب لاکتوز مشکل دارند، می‌تواند باعث نفخ شود. ماست جایگزین خوبی برای شیر است.

کلم‌بروکلی، لوبیا و گل‌کلم هم از سبزیجاتی هستند که می‌توانند نفخ زیادی ایجاد کنند. برای کاهش نفخ کلم‌ها، بهتر است مصرف خام آن‌ها را کم کرده و به صورت پخته آن‌ها را استفاده کنید.

تند غذا خوردن و با نی نوشیدن هم می‌تواند موجب نفخ شکم شود. مصرف نوشابه‌های گازدار، مواد غذایی بسته بندی شده مثل کراکر و چیپس و جویدن آدامس، می‌توانند نفخ را زیاد کرده و برآمدگی شکم را بیشتر کنند.

غذاهای غنی از پتاسیم نفخ را کم می‌کند. آووکادو، موز، پاپایا، انبه و نعناع باعث کاهش احتباس آب و پف می‌شوند.

برای لاغری شکم و پهلو این مواد غذایی را نخورید:

  • نوشیدنی‌های الکی را کنار بگذارید. نوشیدنی‌های الکلی به سیستم گوارش آسیب می‌زند و باکتری‌های مفید معده را از بین می‌برد و به تولید آنزیم های کبد هم آسیب می‌زند.
  • قند و شکر را به حداقل میزان ممکن برسانید و از مصرف خوراکی‌هایی که قند بالایی دارند خودداری کنید.
  • از فست‌فودها که حاوی چربی و کربوهیدرات زیادی هستند دوری کنید.
  • سرخ کردنی‌ها را کمتر مصرف کنید.

۴. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

دستگاه‌های لاغری موضعی یکی از روش‌های غیرتهاجمهی لاغری است که بسته به میزان چربی شکم و پهلو، در چند جلسه انجام می‌شود. لاغری با دستگاه‌های لاغری موضعی به روش‌های مختلفی مثل حرارت، انجماد، امواج اولترا سوند، لرزش و… سبب شکستن چربی‌ها می‌شود. به این ترتیب چربی‌ها به یک حالت برگشت ناپذیر تبدیل شده و آماده دفع شده یا تبدیل به انرژی می‌شوند.

دستگاه‌های مختلفی برای انجام لاغری موضعی وجود دارد؛ RF، دستگاه شاک ویو، کویتیشن، LPG، بادی اسکالپتور و کرایولیپولیز و… که معمولا با توجه به بافت چربی و ناحیه مورد نظر، انتخاب شده و جلسات درمان شروع می‌شود.

لاغری با دستگاه‌های موضعی، بین ۸ تا ۱۲ جلسه زمان نیاز دارد و هر جلسه حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

عوارض استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

امواج رادیو فرکانسی که در این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، سرطان‌زا هستند. ضمن اینکه بعد از در هم شکستن بافت چربی، چربی اضافه وارد جریان خون می‌شود. بخش کمی از آن از طریق کبد دفع می‌شود و بخش زیادی از چربی‌ها در خون باقی می‌ماند. از طرفی حجوم چربی‌های زیاد به کبد، موجب می‌شود در کار کبد اخلال ایجاد شده و گاه منجر به بیماری کبد چرب می‌شود. چربی کبد به مرور روی کیفیت پوست بدن اثر می‌گذارد و این از جمله عوارضی است که بعد از مدت‌ها خودش را نشان می‌دهد. بالا رفتن میزان چربی در خون، به قلب هم آسیب می‌زند و می‌تواند موجب سکته قلبی شود.

۵. لاغری شکم و پهلو با جراحی

از آنجا که لاغر کردن شکم و پهلو به روش‌های گفته شده، زمان نسبتا زیادی نیاز دارد، بعضی افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های جراحی استفاده کنند تا با سرعت بیشتری به اندام مورد انتظارشان برسند.

جراحی‌های شکم و پهلو انواع مختلفی دارد که بسته به موقعیت بیمار و شرایط جسمی او، ممکن است از یک یا ترکیبی از این روش‌ها استفاده شود. لیپوماتیک و لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی،‌ بادی جت، اولترازد، لیزر لیپولیز از جمله روش‌های جراحی لاغری شکم و پهلو هستند که به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

* لیپوساکشن یا لیپوپلاستی

یک عمل جراحی غیرتهاجمی است که به منظور کم کردن میزان توده چربی‌های بدن، خصوصا در نواحی شکم، پهلو و ران انجام می‌شود. این عمل بسته به ناحیه مورد نظر با بی‌حسی موضعی و یا با بیهوشی انجام می‌شود. در عمل لیپوساکشن، پزشک از طریق یک لوله باریک که کانولا نام دارد، چربی‌های اضافه را بیرون کشیده، تخلیه می‌کند. این عمل بیشتر برای تغییر سایز مناسب است و از آن نمی‌شود انتظار کاهش وزن و درمان سلولیت داشت.

لیپوساکشن گاهی به تنهایی انجام می‌شود و گاه در ترکیب با انواع دیگری از جراحی‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن هم مثل بسیاری از اعمال جراحی می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. خونریزی، بی‌نظمی در شکل، تجمع مایعات، بی‌حسی و کرختی موقت یا دائم، عفونت، احتمال سوراخ شدن اندام‌های داخلی، آمبولی چربی و مشکلات قلبی و کلیوی از عوارض احتمالی این عمل جراحی است.

* لیپوماتیک

یک روش پیکرتراشی است که برای تغییر سایز و فرم استفاده می‌شود. این روش برای از بین بردن حجم زیادی از چربی‌ها پیشنهاد نمی‌شود، بنابراین مناسب کسانی که دچار چاقی مفرط هستند، نیست. برای انجام این عمل غیرتهاجمی، نیاز به بیهوشی نیست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

در این روش، پزشک از دستگاهی به نام کانولا استفاده می‌کند که یک لوله‌ی نسبتا بلند دارد. ارتعاش این دستگاه باعث می‌شود بافت و سلول‌های چربی از زیر پوست بیرون کشیده شود. از لوله سه میلیمتری دستگاه کانولا، امواج اینفراسونیک ساطع شده و سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. به این ترتیب بدون سوزاندن چربی، چربی‌ها در هم شکسته شده و از بدن بیرون کشیده می‌شود.

این روش از عمل لیپوساکشن ایمن‌تر است و محافظت از عصب‌ها، رنگ‌های خونی و ماهیچه‌ها بهتر انجام می‌شود.

عوارض لیپوماتیک

از عوارض احتمالی لیپوماتیک می‌توان به خطر آمبولی چربی، افتادگی پوست، برگشت‌پذیری چربی‌ها، عفونت و کبودی اشاره کرد.

*** برای مطالعه کامل مطلب و روش های جراحی و عوارض آنها به سایت منبع در پایین صفحه بروید.

۶. لاغری شکم و پهلو با استفاده از روغن‌های گیاهی

یکی دیگر از روش‌های لاغری شکم و پهلو، استفاده از روغن‌های گیاهی است که مثل روش تغذیه و ورزش، کمی زمان‌بر است؛ ولی عوارض خاصی نداشته و به مرور موجب لاغری شکم و پهلو می‌شود.

روغن‌های خوراکی که باعث کوچک شدن شکم می‌شوند!

روغن کرچک: خوردن روغن کرچک با افزایش متابولیسم بدن و جلوگیری از جذب چربی‌ها، به عنوان یک ملین به کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف روغن کرچک به دلیل ملین بودن آن، در دراز مدت می‌تواند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش شود. بنابراین مصرف آن فقط به مدت یک هفته، روزانه ۲ تا ۳ قاشق چایخوری کافی است.

روغن دارچین و روغن زنجبیل: با کنترل قند خون و ترشح انسولین بدن، احساس گرسنگی را کم می‌کنند. چند قطره از روغن دارچین و روغن زنجبیل را توی یک استکان آب‌جوش بریزید و با عسل شیرین کنید و بنوشید.

روغن گریپ‌فروت: با افزایش متابولیسم بدن و نیز کوچک کردن سلول‌های ذخیره‌کننده چربی و همچنین تقویت پروتئین و آنزیم حیاتی در سیستم کبد و عضلانی، چربی‌های شکم و پهلو را به مرور آب می‌کند. می‌توانید یک یا دو قطره روغن گریپ‌فروت را داخل آب و عسل و یا اسموتی بریزید و نوش جان کنید.

روغن لیمو: باعث کاهش اشتها می‌شود. دو قطره روغن لیمو را در یک لیوان آب بریزید و دو تا سه بار در روز بنوشید.

روغن نعناع فلفلی: علاوه بر کاهش اشتها، به نفخ و سوء هاضمه هم کمک می‌کند. روزانه یک تا دو قطره از روغن نعناع فلفلی را زیر زبان بچکانید یا همراه با کمی عسل میل کنید. این کار را به مدت ۱۰ روز، و هر روز دو تا سه بار تکرار کنید.

منبع : فروشگاه آرایشی و بهداشتی قانون

اگر به اینجا آمده‌اید تا راهی برای آب کردن چربی شکم و پهلو در یک هفته پیدا کنید، باید بگویم که اشتباه آمده‌اید. ولی اگر آماده‌اید تا بدانید چرا چربی‌های شکم و پهلو این‌قدر سمج‌اند، و چطوری می‌شود از شرشان خلاص شد، مطلب خوبی را انتخاب کرده‌اید.

چربی‌های شکم و پهلو از چربی‌های خیلی سرسختی هستند که با اضافه‌وزن، زودتر از بقیه اندام‌ها سرو کله‌شان پیدا می‌شود و دیرتر و سخت‌تر از اندام‌های دیگر می‌شود آن‌ها را آب کرد. برای همین است که یکی از مشکلات شایع افرادی که اضافه وزن دارند، در درجه اول چاقی

سروکله چربی‌های دور شکم از کجا پیدا می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین علت‌های چاقی شکم و پهلو، تحرک کم است. پشت‌میزنشینی و ورزش نکردن یکی از علت‌های شایع اضافه وزن است. مصرف خوراکی‌های با قند و چربی بالا، استعمال دخانیات و استرس و خواب ناکافی هم در چاقی شکم و پهلو مؤثرند. البته از تأثیرات عدم تعادل هورمونی و ژنتیک هم در اضافه وزن نباید غافل شد.

از کجا بفهمیم چربی شکم ما خطرناک است؟

تنها راه قطعی برای اندازه‌گیری چربی احشایی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی است که گران‌قیمت‌اند و زحمت دارد. ولی پزشکان راه‌های دیگری هم پیدا کرده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانیم میزان چربی احشایی را تا حدودی تخمین بزنیم. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اندازه نسبت دور کمر به دور باسن اشاره کرد.

برای این کار، یک متر بردارید و بایستید. باریک‌ترین قسمت کمرتان را مشخص کنید و دور کمرتان را از این قسمت اندازه بگیرید. عریض‌ترین قسمت باسن‌تان را هم در نظر بگیرید و دور باسن را از همان قسمت اندازه بزنید. حالا اندازه دور کمر را به اندازه دور باسن تقسیم کنید. این عدد باید در زنان زیر ۸۵/۰ و در مردان زیر ۹/۰ باشد. اگر بیشتر بود، نشان‌دهنده چاقی شکمی است و وقت آن رسیده که فکری برای آب کردنش بکنید.

روش‌های لاغر کردن شکم و پهلو

حالا که مشخص شد چاقی شکم و پهلو اهمیتش خیلی بیشتر از یک تناسب اندام ظاهری است، اگر دچار چاقی شکمی هستید، بهتر است جدی‌تر از قبل به راهی برای لاغری شکم و پهلو فکر کنید.

از آنجا که موضوع چاقی شکم یکی از مسائلی است که آدم‌های زیادی با آن درگیرند، در علم پزشکی مدرن و طب سنتی، تمرکز زیادی روی لاغری شکم و پهلو شده و راه‌حل‌های متعدد و خیلی متنوعی برای آن پیدا کرده‌اند؛ از روش‌های ساده و خانگی گرفته تا جراحی‌های پزشکی. با هم سری بزنیم به مهم‌ترین روش‌های لاغری شکم و پهلو.

روش‌های لاغری شکم و پهلو را می‌توانیم به پنج دسته کلی تقسیم کنیم:

۱. ورزش کردن

۲. باید و نبایدهای تغذیه‌ای

۳. تغییر عادات غلط و اصلاح سبک زندگی

۴. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

۵. جراحی

۶. استفاده از داروهای گیاهی

۲. لاغری شکم و پهلو با تغذیه صحیح

بحث لاغری با خوراکی‌ها هم یک تناقض جالب است. برای درمان چاقی که ناشی از خوردن است، باز هم سراغ خوردن می‌رویم! ولی خبر خوب اینکه در کنار چیزهایی که با نخوردن‌شان لاغر می‌شویم، چیزهایی هم هستند که با خوردن‌شان می‌توانیم لاغر شویم.

تغذیه و لاغری را می‌توانیم در دو موضوع زیر بررسی کنیم:

* چه چیزهایی بخوریم تا چربی‌های شکم و پهلو آب شود؟

* چه چیزهایی نخوریم تا به آب شدن چربی شکم و پهلو کمک کنیم؟

* چه چیزهایی بخوریم تا چربی شکم و پهلو آب شود؟

چربی‌سوزی:

بعضی خوراکی‌ها هستند که باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند و به این طریق در کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کنند؛ مثل زردچوبه، دارچین، فلفل قرمز، زنجبیل، جو دوسر، آب، شکلات تلخ، توت، چای سبز و…

کاهنده اشتها:

بعضی از خوراکی‌ها به خاطر فیبر بالا، باعث پر شدن معده و ایجاد احساس سیری می‌شوند و دسته‌ای از خوراکی‌ها با کاهش کلسترول خون، و یا با تنظیم قند خون، اشتها را کم کرده، در نهایت سبب کاهش وزن می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به بادام، کاهو، سرکه سیب، لوبیا، پروتئین، آجیل‌ها، شکلات و… اشاره کرد.

یک صبحانه پروتئینی:

یک صبحانه پروتئینی کامل می‌تواند به احساس سیری در طول روز کمک کند. تخم مرغ یا کره بادام‌زمینی به همراه مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها و سبزیجات، در کنار حذف شکر و کافئین، گزینه مناسبی برای شروع روز است.

یک بشقاب سالاد:

یک بشقاب سالاد قبل از وعده اصلی را فراموش نکنید. این کار کمک می‌کند تا حجم کمتری غذا دریافت کنید.

* چه چیزهایی نخوریم تا به کوچک شدن شکم و پهلو کمک کنیم؟

بعضی از مواد خوراکی با ایجاد نفخ در معده، باعث بزرگ شدن شکم می‌شوند. دسته‌ای دیگر از مواد خوراکی نیز به خاطر کالری و چربی بالایی که دارند، سبب افزایش وزن و ایجاد چاقی‌های موضعی می‌شوند.

نفخ را کنترل کنید:

برای داشتن شکمی صاف و تخت، سعی کنید از غذاهایی که باعث نفخ معده می‌شوند کمتر استفاده کنید. محصولات لبنی، خصوصا برای کسانی که در جذب لاکتوز مشکل دارند، می‌تواند باعث نفخ شود. ماست جایگزین خوبی برای شیر است.

کلم‌بروکلی، لوبیا و گل‌کلم هم از سبزیجاتی هستند که می‌توانند نفخ زیادی ایجاد کنند. برای کاهش نفخ کلم‌ها، بهتر است مصرف خام آن‌ها را کم کرده و به صورت پخته آن‌ها را استفاده کنید.

تند غذا خوردن و با نی نوشیدن هم می‌تواند موجب نفخ شکم شود. مصرف نوشابه‌های گازدار، مواد غذایی بسته بندی شده مثل کراکر و چیپس و جویدن آدامس، می‌توانند نفخ را زیاد کرده و برآمدگی شکم را بیشتر کنند.

غذاهای غنی از پتاسیم نفخ را کم می‌کند. آووکادو، موز، پاپایا، انبه و نعناع باعث کاهش احتباس آب و پف می‌شوند.

برای لاغری شکم و پهلو این مواد غذایی را نخورید:

  • نوشیدنی‌های الکی را کنار بگذارید. نوشیدنی‌های الکلی به سیستم گوارش آسیب می‌زند و باکتری‌های مفید معده را از بین می‌برد و به تولید آنزیم های کبد هم آسیب می‌زند.
  • قند و شکر را به حداقل میزان ممکن برسانید و از مصرف خوراکی‌هایی که قند بالایی دارند خودداری کنید.
  • از فست‌فودها که حاوی چربی و کربوهیدرات زیادی هستند دوری کنید.
  • سرخ کردنی‌ها را کمتر مصرف کنید.

۴. استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

دستگاه‌های لاغری موضعی یکی از روش‌های غیرتهاجمهی لاغری است که بسته به میزان چربی شکم و پهلو، در چند جلسه انجام می‌شود. لاغری با دستگاه‌های لاغری موضعی به روش‌های مختلفی مثل حرارت، انجماد، امواج اولترا سوند، لرزش و… سبب شکستن چربی‌ها می‌شود. به این ترتیب چربی‌ها به یک حالت برگشت ناپذیر تبدیل شده و آماده دفع شده یا تبدیل به انرژی می‌شوند.

دستگاه‌های مختلفی برای انجام لاغری موضعی وجود دارد؛ RF، دستگاه شاک ویو، کویتیشن، LPG، بادی اسکالپتور و کرایولیپولیز و… که معمولا با توجه به بافت چربی و ناحیه مورد نظر، انتخاب شده و جلسات درمان شروع می‌شود.

لاغری با دستگاه‌های موضعی، بین ۸ تا ۱۲ جلسه زمان نیاز دارد و هر جلسه حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

عوارض استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی

امواج رادیو فرکانسی که در این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، سرطان‌زا هستند. ضمن اینکه بعد از در هم شکستن بافت چربی، چربی اضافه وارد جریان خون می‌شود. بخش کمی از آن از طریق کبد دفع می‌شود و بخش زیادی از چربی‌ها در خون باقی می‌ماند. از طرفی حجوم چربی‌های زیاد به کبد، موجب می‌شود در کار کبد اخلال ایجاد شده و گاه منجر به بیماری کبد چرب می‌شود. چربی کبد به مرور روی کیفیت پوست بدن اثر می‌گذارد و این از جمله عوارضی است که بعد از مدت‌ها خودش را نشان می‌دهد. بالا رفتن میزان چربی در خون، به قلب هم آسیب می‌زند و می‌تواند موجب سکته قلبی شود.

۵. لاغری شکم و پهلو با جراحی

از آنجا که لاغر کردن شکم و پهلو به روش‌های گفته شده، زمان نسبتا زیادی نیاز دارد، بعضی افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های جراحی استفاده کنند تا با سرعت بیشتری به اندام مورد انتظارشان برسند.

جراحی‌های شکم و پهلو انواع مختلفی دارد که بسته به موقعیت بیمار و شرایط جسمی او، ممکن است از یک یا ترکیبی از این روش‌ها استفاده شود. لیپوماتیک و لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی،‌ بادی جت، اولترازد، لیزر لیپولیز از جمله روش‌های جراحی لاغری شکم و پهلو هستند که به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

* لیپوساکشن یا لیپوپلاستی

یک عمل جراحی غیرتهاجمی است که به منظور کم کردن میزان توده چربی‌های بدن، خصوصا در نواحی شکم، پهلو و ران انجام می‌شود. این عمل بسته به ناحیه مورد نظر با بی‌حسی موضعی و یا با بیهوشی انجام می‌شود. در عمل لیپوساکشن، پزشک از طریق یک لوله باریک که کانولا نام دارد، چربی‌های اضافه را بیرون کشیده، تخلیه می‌کند. این عمل بیشتر برای تغییر سایز مناسب است و از آن نمی‌شود انتظار کاهش وزن و درمان سلولیت داشت.

لیپوساکشن گاهی به تنهایی انجام می‌شود و گاه در ترکیب با انواع دیگری از جراحی‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن هم مثل بسیاری از اعمال جراحی می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. خونریزی، بی‌نظمی در شکل، تجمع مایعات، بی‌حسی و کرختی موقت یا دائم، عفونت، احتمال سوراخ شدن اندام‌های داخلی، آمبولی چربی و مشکلات قلبی و کلیوی از عوارض احتمالی این عمل جراحی است.

* لیپوماتیک

یک روش پیکرتراشی است که برای تغییر سایز و فرم استفاده می‌شود. این روش برای از بین بردن حجم زیادی از چربی‌ها پیشنهاد نمی‌شود، بنابراین مناسب کسانی که دچار چاقی مفرط هستند، نیست. برای انجام این عمل غیرتهاجمی، نیاز به بیهوشی نیست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

در این روش، پزشک از دستگاهی به نام کانولا استفاده می‌کند که یک لوله‌ی نسبتا بلند دارد. ارتعاش این دستگاه باعث می‌شود بافت و سلول‌های چربی از زیر پوست بیرون کشیده شود. از لوله سه میلیمتری دستگاه کانولا، امواج اینفراسونیک ساطع شده و سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. به این ترتیب بدون سوزاندن چربی، چربی‌ها در هم شکسته شده و از بدن بیرون کشیده می‌شود.

این روش از عمل لیپوساکشن ایمن‌تر است و محافظت از عصب‌ها، رنگ‌های خونی و ماهیچه‌ها بهتر انجام می‌شود.

عوارض لیپوماتیک

از عوارض احتمالی لیپوماتیک می‌توان به خطر آمبولی چربی، افتادگی پوست، برگشت‌پذیری چربی‌ها، عفونت و کبودی اشاره کرد.

*** برای مطالعه کامل مطلب و روش های جراحی و عوارض آنها به سایت منبع در پایین صفحه بروید.

۶. لاغری شکم و پهلو با استفاده از روغن‌های گیاهی

یکی دیگر از روش‌های لاغری شکم و پهلو، استفاده از روغن‌های گیاهی است که مثل روش تغذیه و ورزش، کمی زمان‌بر است؛ ولی عوارض خاصی نداشته و به مرور موجب لاغری شکم و پهلو می‌شود.

روغن‌های خوراکی که باعث کوچک شدن شکم می‌شوند!

روغن کرچک: خوردن روغن کرچک با افزایش متابولیسم بدن و جلوگیری از جذب چربی‌ها، به عنوان یک ملین به کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف روغن کرچک به دلیل ملین بودن آن، در دراز مدت می‌تواند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش شود. بنابراین مصرف آن فقط به مدت یک هفته، روزانه ۲ تا ۳ قاشق چایخوری کافی است.

روغن دارچین و روغن زنجبیل: با کنترل قند خون و ترشح انسولین بدن، احساس گرسنگی را کم می‌کنند. چند قطره از روغن دارچین و روغن زنجبیل را توی یک استکان آب‌جوش بریزید و با عسل شیرین کنید و بنوشید.

روغن گریپ‌فروت: با افزایش متابولیسم بدن و نیز کوچک کردن سلول‌های ذخیره‌کننده چربی و همچنین تقویت پروتئین و آنزیم حیاتی در سیستم کبد و عضلانی، چربی‌های شکم و پهلو را به مرور آب می‌کند. می‌توانید یک یا دو قطره روغن گریپ‌فروت را داخل آب و عسل و یا اسموتی بریزید و نوش جان کنید.

روغن لیمو: باعث کاهش اشتها می‌شود. دو قطره روغن لیمو را در یک لیوان آب بریزید و دو تا سه بار در روز بنوشید.

روغن نعناع فلفلی: علاوه بر کاهش اشتها، به نفخ و سوء هاضمه هم کمک می‌کند. روزانه یک تا دو قطره از روغن نعناع فلفلی را زیر زبان بچکانید یا همراه با کمی عسل میل کنید. این کار را به مدت ۱۰ روز، و هر روز دو تا سه بار تکرار کنید.

منبع : فروشگاه آرایشی و بهداشتی قانون

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 78
  • بازدید کلی : 576
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی