loading...

shaparak

بازدید : 112
پنجشنبه 25 شهريور 1400 زمان : 14:08

اگر به چهره افراد دقیق‌تر نگاه کنبد، متوجه می‌شوید که بینی نقش بسیار موثری در زیبایی صورت دارد و به همین دلیل افراد زیادی سعی می‌کنند تا با فرم دهی بینی یا کوچک کردن بینی زیباتر به نظر برسند. اگر شما هم به این نقطه صورتتان حساس هستید و برای زیبا کردن بینی به فکر استفاده از روش‌های مختلفی هستید، قبل از اینکه روی یک روش تمرکز کنید، به این سؤال‌ها پاسخ دهید:

آیا از فرم بینی خود راضی هستید؟

آیا به جز جراحی بینی به روش‌های دیگری برای فرم دهی بینی خود فکر می‌کنید؟

آیا تزریق فیلر بینی روش مؤثری برای برطرف کردن مشکل بینی شما است؟

لیفت بینی تا چه اندازه می‌تواند زیبایی بینی‌تان را افزایش دهد؟

آیا فرم دهی بینی بدون جراحی امکان‌پذیر است؟

چه روش‌های طبیعی برای کوچک کردن بینی وجود دارد؟

آیا ماساژ دادن با روغن گیاهی برای فرم دهی بینی مؤثر است؟

اگر جواب این سؤال‌ها را به صورت کامل نمی‌دانید و دنبال بهترین روش برای فرم‌دهی بینی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا دغدغه فرم دهی بینی دارید؟

ممکن است شما هم چند دلیل برای زیباتر شدن بینی خود داشته باشید که شما را ترغیب به عمل جراحی یا استفاده از روش‌های دیگر زیبایی بینی کرده باشد. مهم‌ترین آن‌ها این موارد است:

احساس می‌کنید که دو طرف بینی‌تان هم قرینه نیستند.

زاویه بینی‌تان صاف نیست و انحراف دارد.

روی بینی‌تان فرورفتگی یا برآمدگی دارید.

روی بینی قوز دارید.

دچار افتادگی بینی شده‌اید.

این موارد که به دلایل ژنتیکی یا به علت حوادث مختلف ایجاد شده، ممکن است برای شما مطلوب نباشد و به همین دلیل دنبال راهکار مناسبی برای رفع آن باشید‌.

رفتن زیر تیغ جراحی بینی

بینی ما از سه بخش تشکیل شده است:

پوست

استخوان

غضروف

اگر حجم استخوان و غضروف بینی زیاد باشد، چاره‌ای جز عمل جراحی وجود ندارد. همچنین اگر تیغه بینی به گونه‌ای انحراف داشته باشد که تنفس را دچار مشکل کند، نیاز به عمل جراحی برای باز کردن مجاری هوایی مسدود شده بینی است. در این صورت جراحی انجام شده علاوه بر بهبود عملکرد بینی، به افزایش زیبایی ظاهری نیز کمک می‌کند.

در روش جراحی بینی که به صورت تهاجمی انجام می‌شود، انجام عمل جراحی زیبایی بینی با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و فرم بینی و انتظار فرد، انجام می‌شود. قبل از عمل از فرد متقاضی آزمایش‌های مختلفی گرفته می‌شود و بعد از اطمینان به نبودن مشکل، با بیهوشی موضعی یا کامل، جراحی توسط متخصص انجام می‌شود. به این صورت که بعد از ایجاد برش در محل موردنظر برای دسترسی به غضروف و استخوان بینی، جراح به اصلاح انحراف و یا مشکل دیگر بینی می‌پردازد و در صورت نیاز به غضروف اضافی، از غضروف گوش برای پیوند استفاده می‌کند. بعد از اتمام جراحی، محل عمل بخیه می‌شود. نتیجه عمل جراحی برای فرم دهی بینی بعد از شش تا یک سال که ورم صورت کم می‌شود، قابل مشاهده خواهد بود. بعد از عمل جراحی بینی، باید مراقبت بیشتری از محل جراحی داشته باشید. عدم استعمال دخانیات تا دو هفته، خوابیدن به صورت طاق‌باز، خالی نکردن ترشحات بینی و دستکاری نکردن بینی، مراقبت در برابر ضربه، عدم انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین از جمله این موارد است.

عوارض جراحی بینی

موفقیت در عمل جراحی بینی علاوه بر نوع بینی شما که گوشتی باشد یا استخوانی، به میزان تخصص و مهارت جراح هم بستگی دارد. اما به هر حال باید گفت به اندازه افرادی که از نتیجه عمل جراحی برای کوچک کردن بینی یا فرم‌ دهی بینی راضی بوده‌اند، افرادی نیز هستند که نه تنها به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند، بلکه از عوارض این عمل تهاجمی در امان نمانده‌اند. مهم‌ترین عوارض عمل جراحی بینی، موارد زیر است:

خونریزی زیاد در محل جراحی

عفونت کردن

بروز آلرژی به داروهای بیهوشی

از بین رفتن عصب‌های بویایی

جمع شدن خون در زیر پوست

باقی ماندن رد تیغ روی بینی

کوچک شدن غیرطبیعی بینی یا فرم نامناسب

عدم همخوانی با اجزای دیگر صورت

افزایش تنفس با دهان

با چه روش‌هایی می‌توان به فرم دهی بینی بدون عمل جراحی کمک کرد؟

اگر از دردسرها و عوارض عمل جراحی نگرانید و از طرفی پوست بینی‌تان ضخیم است و برآمدگی‌های استخوانی ندارید، روش‌های زیادی را می‌توانید برای فرم دهی بینی و کوچک کردن بینی امتحان کنید. از جمله این روش‌ها:

فرم دهی بینی با تزریق ژل

در این روش با بی‌حسی موضعی در ناحیه بینی توسط متخصص، با استفاده از سوزن‌های مخصوص، اسید هیالوریک که از رایج‌ترین و بهترین فیلر پرکننده به دلیل سازگاری آن با پوست انسان است را به قسمت‌های مختلف بینی که دچار فرورفتگی یا عدم تقارن هستند، تزریق می‌کنند. بعد متخصص بینی را به آرامی ماساژ می‌دهد تا ژل در ناحیه موردنظر بماند. در این روش بعد از یک تا دو هفته از گذشتن تزریق فیلر بینی، کبودی و ورم کاهش پیدا می‌کند و نتیجه قابل مشاهده خواهد بود. در روش فرم دهی بینی با تزریق فیلر، ممکن است در کوتاه‌مدت یعنی حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه بینی شما زیبا شود و بعد از حل شدن و از بین رفتن اثر ژل، برای تزریق مجدد باید به متخصص رجوع کنید.

توجه کنید که بعد از تزریق ژل بینی از فعالیت‌‌های سنگین، خوابیدن روی صورت، دستکاری محل تزریق و قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و مراقب باشید هیچ‌گونه فشار یا ضربه‌ای به بینی وارد نشود.

عوارض تزریق ژل بینی

با وجود اینکه تزریق ژل بینی به سرعت و بدون درد و نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی انجام می‌گیرد و هزینه کمتری نسبت به عمل جراحی دارد، اما گاهی باعث عوارض زیر می‌شود:

تورم و کبودی

عفونت

واکنش آلرژیک

از بین رفتن حس بویایی

بروز اسکار

فرم دهی بینی با تزریق چربی

استفاده از چربی‌های پهلو، شکم و باسن که مقاومت بیشتری در حل شدن دارند، یکی از روش‌های فرم دهی بینی است که در تزریق ژل لب نیز کاربرد دارد. این روش که تا حدودی تهاجمی است و نیاز به جراحی کوچکی برای برداشتن چربی‌ها دارد، ایمنی بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد، چون به هرحال از بافت طبیعی بدن استفاده می‌شود‌.

در این روش بعد از برداشتن چربی‌ها با لیپوماتیک یا لیپوساکشن، خون و مواد اضافی از چربی‌ها با سانتریفیوژ جدا می‌شود و چربی خالص با سرنگ‌های مخصوص به قسمت‌هایی از بینی که انحراف و فرورفتگی دارند تزریق می‌شوند. در روش تزریق چربی برای فرم دهی بینی، دوران نقاهت طولانی‌تر از تزریق ژل بینی است و نیاز به مراقبت‌هایی چون عدم آفتاب گرفتن و عدم استفاده از دستگاه برنزه، عدم مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود، داشتن رژیم‌غذایی مناسب و عدم مصرف آنتی‌بیوتیک برای افزایش دوام چربی‌های تزریق شده است.

عوارض فرم‌دهی بینی با تزریق چربی

با وجود اینکه در این روش از چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود و احتمال واکنش آلرژیک به حداقل می‌رسد اما از گزند عوارض دیگر آن در امان نیستید. مانند:

به هم خوردن تقارن بینی

خون‌ریزی‌ در محل تزریق

ورم و کبودی بینی

مرگ بافت محل تزریق

جمع شدن کلسیم در محل تزریق

دوران نقاهت طولانی

درد زیاد

فرم دهی بینی با نخ لیفت

در لیفت بینی، نخ‌های مخصوص نازکی را که از پلی‌‌دی‌اکسانون (Polydioxanone) یا PDO ساخته شده است، در بینی قرار می‌دهند تا فرم بینی بهتر شود. این نخ‌ها بعد از ۶ تا ۱۲ ماه حذب می‌شود. در این روش بعد از ضدعفونی کردن بینی، متخصص موضع را بی‌حس کرده و ۴ تا ۸ نخ‌ نازک را یکی یکی وارد بینی می‌کند‌. به این صورت که در جاهایی از بینی که بافت نرم‌تری دارند، سوزن کوچکی را نوک بینی گذاشته و نخ‌ها را به صورت افقی می‌کشد تا تقارن و فرم دهی بینی انجام شود. بعد از به کار بردن این نخ‌ها، در اطراف آن کلاژن سازی و سلول‌سازی به صورت طبیعی انجام می‌شود که یک تا پنج سال دوام دارد. این روش بیشتر برای افتادگی بینی به کار برده می‌شود. بعد از انجام لیفت، از جویدن خوراکی‌های سفت، خوردن آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون، ورزش سنگین و خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

عوارض فرم‌دهی بینی با نخ لیفت

فرم‌دهی بینی با نخ لیفت در مدت نیم‌ساعت و با هزینه کم انجام می‌شود و نتیجه بعد از دو هفته قابل مشاهده است، اما ممکن است نتیجه مطلوبتان را از این روش به دست نیاورید و فرم بینی شما بد شود. در ابن صورت باید برای اصلاح فرم بینی باید مدت زیادی که گاهی تا دو سال هم طول می‌کشد، صبر کنید، چون خارج کردن نخ‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر مبتلا به هموفیلی، سرطان، هپاتیت B و C و یا ایدز و بیماری‌های خود ایمنی هستید، نباید از این روش برای فرم‌دهی بینی استفاده کنید.

عفونت

آلرژی نسبت به نخ

عدم تقارن بینی

از عوارض فرم‌دهی بینی است.

فرم دهی بینی با پلاسما جت

روش غیرتهاجمی دیگری که برای کوچک کردن بینی رواج پیدا کرده، استفاده از پلاسما جت است. در این روش با دستگاه مخصوصی که باعث تبدیل ماده جامد به گاز برای لیفت و احیای مجدد پوست می‌شود، استفاده می کنند. به این صورت که بعد از مالیدن پماد و ضدعفونی کردن محل، روی بینی سوراخ‌‌های کوچکی ایجاد می‌کنند تا با کمک گرمای دستگاه به خارج شدن چربی‌ها اضافه و در نتیجه کوچک شدن بینی کمک کنند. در این روش گرمای زیادی را احساس می‌کنید و درد بیشتری خواهید داشت. فرم دهی بینی با پلاسما جت در طی چند جلسه انجام می‌شود و بعد از آن نیاز به مراقبت‌هایی چون عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم استفاده از سونا و استخر، آرایش نکردن، خاراندن و دستکاری پوست دارد.

عوارض فرم‌دهی بینی با پلاسما جت

با وجود غیرتهاجمی بودن این روش، ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

سوختگی پوست

بروز نقاط قهوه‌ای در پوست

عفونت پوستی

آکنه

درد

فرم دهی بینی با تکنیک‌های آرایشی

اگر استفاده از روش‌های بالا انتخاب شما نیست، می‌توانید سراغ روش‌های دیگری چون گریم بینی بروید. با پیشرفت زیادی که در روش‌های آرایشی وجود دارد، آرایشگران حرفه‌ای می‌توانند به راحتی فرم‌ بهتری به بینی شما بدهند یا به کوچک کردن بینی شما کمک کنند. با شناخت دقیق آناتومی بینی و چهره و استفاده از هایلایت و محصولات کانتورینگ، بینی شما خوش‌فرم‌تر به نظر می‌آید.

فرم دهی بینی با روغن‌های گیاهی

در کنار روش جراحی و روش‌های تزریقی، استفاده از روغن‌های گیاهی نیز می‌تواند تا حدودی مؤثر باشد. البته این در صورتی است که بینی شما به دلیل استخوان برآمده و یا غضروف نامتقارن بد فرم نشده باشد. پس اگر به فکر فرم دهی بینی با روغن‌های گیاهی هستید، استفاده از روغن‌های گیاهی اصل و بهداشتی را در اولویت قرار دهید. برند قانون با یک دهه فعالیت و تجربه در ساخت روغن‌های گیاهی ارگانیک و اصل، ترکیب دو روغن آرایشی و بهداشتی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند در زیبایی و سلامتی شما مؤثر باشد.

ترکیب روغن دارچین و روغن هسته انار قانون برای فرم‌دهی بینی

یکی از بهترین ترکیب‌هایی که برند قانون به‌عنوان عرضه کننده روغن‌های آرایشی و بهداشتی برای فرم‌دهی بینی به شما پیشنهاد می‌دهد، ماساژ دادن بینی با ترکیب روغن دارچین و روغن هسته انار است که باعث افزایش میزان گردش خون و ایجاد حالت انقباضی و در نهایت کوچک شدن بینی می‌شود.

روش مصرف این ترکیب به این صورت است که به میزان یکسان از هر دو روغن را با هم ترکیب کنید و هر شب به آرامی روی بینی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب، یک تا سه ماه مداومت در مصرف داشته باشید. توجه کنید که در مدت زمان کوتاه به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.

از ترکیب‌های دیگری که برای کوچک کردن بینی می‌توانید استفاده کنید، ترکیب روغن جوجوبا و برگاموت و ویتامین E با روغن یاس و روغن ریحان و ماساژ دادن بینی با آن است.

خرید روغن‌ آرایشی و زیبایی اصل

با وجود تنوع زیادی که روغن‌های گیاهی دارند و همچنین میزان تأثیرگذاری بالای آن‌ها و کم هزینه بودن و نداشتن عارضه، آسان‌ترین راه استفاده از این محصولات ارگانیک است. برای خرید روغن آرایشی و زیبایی اصل، برند قانون مزایای منحصربه‌فردی را برای شما در نظر گرفته است تا علاوه بر کمک به زیبایی و سلامتی شما، از تحمیل هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کند. عودت مبلغ در صورت نارضایتی حتی تا مصرف آخرین قطره روغن، ارسال رایگان و تحویل درب منزل از جمله مزایای در نظر گرفته شده برای مشتریانی است که سال‌ها محصولات قانون را انتخاب کرده‌اند.

توجه کنید که برای خرید روغن دارچین اصل و خرید روغن هسته انار اصل قانون برای فرم ‌دهی بینی می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری محصول را دریافت کنید.

منبع : فروشگاه زیبایی و آرایشی قانون

اگر به چهره افراد دقیق‌تر نگاه کنبد، متوجه می‌شوید که بینی نقش بسیار موثری در زیبایی صورت دارد و به همین دلیل افراد زیادی سعی می‌کنند تا با فرم دهی بینی یا کوچک کردن بینی زیباتر به نظر برسند. اگر شما هم به این نقطه صورتتان حساس هستید و برای زیبا کردن بینی به فکر استفاده از روش‌های مختلفی هستید، قبل از اینکه روی یک روش تمرکز کنید، به این سؤال‌ها پاسخ دهید:

آیا از فرم بینی خود راضی هستید؟

آیا به جز جراحی بینی به روش‌های دیگری برای فرم دهی بینی خود فکر می‌کنید؟

آیا تزریق فیلر بینی روش مؤثری برای برطرف کردن مشکل بینی شما است؟

لیفت بینی تا چه اندازه می‌تواند زیبایی بینی‌تان را افزایش دهد؟

آیا فرم دهی بینی بدون جراحی امکان‌پذیر است؟

چه روش‌های طبیعی برای کوچک کردن بینی وجود دارد؟

آیا ماساژ دادن با روغن گیاهی برای فرم دهی بینی مؤثر است؟

اگر جواب این سؤال‌ها را به صورت کامل نمی‌دانید و دنبال بهترین روش برای فرم‌دهی بینی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا دغدغه فرم دهی بینی دارید؟

ممکن است شما هم چند دلیل برای زیباتر شدن بینی خود داشته باشید که شما را ترغیب به عمل جراحی یا استفاده از روش‌های دیگر زیبایی بینی کرده باشد. مهم‌ترین آن‌ها این موارد است:

احساس می‌کنید که دو طرف بینی‌تان هم قرینه نیستند.

زاویه بینی‌تان صاف نیست و انحراف دارد.

روی بینی‌تان فرورفتگی یا برآمدگی دارید.

روی بینی قوز دارید.

دچار افتادگی بینی شده‌اید.

این موارد که به دلایل ژنتیکی یا به علت حوادث مختلف ایجاد شده، ممکن است برای شما مطلوب نباشد و به همین دلیل دنبال راهکار مناسبی برای رفع آن باشید‌.

رفتن زیر تیغ جراحی بینی

بینی ما از سه بخش تشکیل شده است:

پوست

استخوان

غضروف

اگر حجم استخوان و غضروف بینی زیاد باشد، چاره‌ای جز عمل جراحی وجود ندارد. همچنین اگر تیغه بینی به گونه‌ای انحراف داشته باشد که تنفس را دچار مشکل کند، نیاز به عمل جراحی برای باز کردن مجاری هوایی مسدود شده بینی است. در این صورت جراحی انجام شده علاوه بر بهبود عملکرد بینی، به افزایش زیبایی ظاهری نیز کمک می‌کند.

در روش جراحی بینی که به صورت تهاجمی انجام می‌شود، انجام عمل جراحی زیبایی بینی با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و فرم بینی و انتظار فرد، انجام می‌شود. قبل از عمل از فرد متقاضی آزمایش‌های مختلفی گرفته می‌شود و بعد از اطمینان به نبودن مشکل، با بیهوشی موضعی یا کامل، جراحی توسط متخصص انجام می‌شود. به این صورت که بعد از ایجاد برش در محل موردنظر برای دسترسی به غضروف و استخوان بینی، جراح به اصلاح انحراف و یا مشکل دیگر بینی می‌پردازد و در صورت نیاز به غضروف اضافی، از غضروف گوش برای پیوند استفاده می‌کند. بعد از اتمام جراحی، محل عمل بخیه می‌شود. نتیجه عمل جراحی برای فرم دهی بینی بعد از شش تا یک سال که ورم صورت کم می‌شود، قابل مشاهده خواهد بود. بعد از عمل جراحی بینی، باید مراقبت بیشتری از محل جراحی داشته باشید. عدم استعمال دخانیات تا دو هفته، خوابیدن به صورت طاق‌باز، خالی نکردن ترشحات بینی و دستکاری نکردن بینی، مراقبت در برابر ضربه، عدم انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین از جمله این موارد است.

عوارض جراحی بینی

موفقیت در عمل جراحی بینی علاوه بر نوع بینی شما که گوشتی باشد یا استخوانی، به میزان تخصص و مهارت جراح هم بستگی دارد. اما به هر حال باید گفت به اندازه افرادی که از نتیجه عمل جراحی برای کوچک کردن بینی یا فرم‌ دهی بینی راضی بوده‌اند، افرادی نیز هستند که نه تنها به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند، بلکه از عوارض این عمل تهاجمی در امان نمانده‌اند. مهم‌ترین عوارض عمل جراحی بینی، موارد زیر است:

خونریزی زیاد در محل جراحی

عفونت کردن

بروز آلرژی به داروهای بیهوشی

از بین رفتن عصب‌های بویایی

جمع شدن خون در زیر پوست

باقی ماندن رد تیغ روی بینی

کوچک شدن غیرطبیعی بینی یا فرم نامناسب

عدم همخوانی با اجزای دیگر صورت

افزایش تنفس با دهان

با چه روش‌هایی می‌توان به فرم دهی بینی بدون عمل جراحی کمک کرد؟

اگر از دردسرها و عوارض عمل جراحی نگرانید و از طرفی پوست بینی‌تان ضخیم است و برآمدگی‌های استخوانی ندارید، روش‌های زیادی را می‌توانید برای فرم دهی بینی و کوچک کردن بینی امتحان کنید. از جمله این روش‌ها:

فرم دهی بینی با تزریق ژل

در این روش با بی‌حسی موضعی در ناحیه بینی توسط متخصص، با استفاده از سوزن‌های مخصوص، اسید هیالوریک که از رایج‌ترین و بهترین فیلر پرکننده به دلیل سازگاری آن با پوست انسان است را به قسمت‌های مختلف بینی که دچار فرورفتگی یا عدم تقارن هستند، تزریق می‌کنند. بعد متخصص بینی را به آرامی ماساژ می‌دهد تا ژل در ناحیه موردنظر بماند. در این روش بعد از یک تا دو هفته از گذشتن تزریق فیلر بینی، کبودی و ورم کاهش پیدا می‌کند و نتیجه قابل مشاهده خواهد بود. در روش فرم دهی بینی با تزریق فیلر، ممکن است در کوتاه‌مدت یعنی حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه بینی شما زیبا شود و بعد از حل شدن و از بین رفتن اثر ژل، برای تزریق مجدد باید به متخصص رجوع کنید.

توجه کنید که بعد از تزریق ژل بینی از فعالیت‌‌های سنگین، خوابیدن روی صورت، دستکاری محل تزریق و قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و مراقب باشید هیچ‌گونه فشار یا ضربه‌ای به بینی وارد نشود.

عوارض تزریق ژل بینی

با وجود اینکه تزریق ژل بینی به سرعت و بدون درد و نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی انجام می‌گیرد و هزینه کمتری نسبت به عمل جراحی دارد، اما گاهی باعث عوارض زیر می‌شود:

تورم و کبودی

عفونت

واکنش آلرژیک

از بین رفتن حس بویایی

بروز اسکار

فرم دهی بینی با تزریق چربی

استفاده از چربی‌های پهلو، شکم و باسن که مقاومت بیشتری در حل شدن دارند، یکی از روش‌های فرم دهی بینی است که در تزریق ژل لب نیز کاربرد دارد. این روش که تا حدودی تهاجمی است و نیاز به جراحی کوچکی برای برداشتن چربی‌ها دارد، ایمنی بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد، چون به هرحال از بافت طبیعی بدن استفاده می‌شود‌.

در این روش بعد از برداشتن چربی‌ها با لیپوماتیک یا لیپوساکشن، خون و مواد اضافی از چربی‌ها با سانتریفیوژ جدا می‌شود و چربی خالص با سرنگ‌های مخصوص به قسمت‌هایی از بینی که انحراف و فرورفتگی دارند تزریق می‌شوند. در روش تزریق چربی برای فرم دهی بینی، دوران نقاهت طولانی‌تر از تزریق ژل بینی است و نیاز به مراقبت‌هایی چون عدم آفتاب گرفتن و عدم استفاده از دستگاه برنزه، عدم مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود، داشتن رژیم‌غذایی مناسب و عدم مصرف آنتی‌بیوتیک برای افزایش دوام چربی‌های تزریق شده است.

عوارض فرم‌دهی بینی با تزریق چربی

با وجود اینکه در این روش از چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود و احتمال واکنش آلرژیک به حداقل می‌رسد اما از گزند عوارض دیگر آن در امان نیستید. مانند:

به هم خوردن تقارن بینی

خون‌ریزی‌ در محل تزریق

ورم و کبودی بینی

مرگ بافت محل تزریق

جمع شدن کلسیم در محل تزریق

دوران نقاهت طولانی

درد زیاد

فرم دهی بینی با نخ لیفت

در لیفت بینی، نخ‌های مخصوص نازکی را که از پلی‌‌دی‌اکسانون (Polydioxanone) یا PDO ساخته شده است، در بینی قرار می‌دهند تا فرم بینی بهتر شود. این نخ‌ها بعد از ۶ تا ۱۲ ماه حذب می‌شود. در این روش بعد از ضدعفونی کردن بینی، متخصص موضع را بی‌حس کرده و ۴ تا ۸ نخ‌ نازک را یکی یکی وارد بینی می‌کند‌. به این صورت که در جاهایی از بینی که بافت نرم‌تری دارند، سوزن کوچکی را نوک بینی گذاشته و نخ‌ها را به صورت افقی می‌کشد تا تقارن و فرم دهی بینی انجام شود. بعد از به کار بردن این نخ‌ها، در اطراف آن کلاژن سازی و سلول‌سازی به صورت طبیعی انجام می‌شود که یک تا پنج سال دوام دارد. این روش بیشتر برای افتادگی بینی به کار برده می‌شود. بعد از انجام لیفت، از جویدن خوراکی‌های سفت، خوردن آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون، ورزش سنگین و خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

عوارض فرم‌دهی بینی با نخ لیفت

فرم‌دهی بینی با نخ لیفت در مدت نیم‌ساعت و با هزینه کم انجام می‌شود و نتیجه بعد از دو هفته قابل مشاهده است، اما ممکن است نتیجه مطلوبتان را از این روش به دست نیاورید و فرم بینی شما بد شود. در ابن صورت باید برای اصلاح فرم بینی باید مدت زیادی که گاهی تا دو سال هم طول می‌کشد، صبر کنید، چون خارج کردن نخ‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر مبتلا به هموفیلی، سرطان، هپاتیت B و C و یا ایدز و بیماری‌های خود ایمنی هستید، نباید از این روش برای فرم‌دهی بینی استفاده کنید.

عفونت

آلرژی نسبت به نخ

عدم تقارن بینی

از عوارض فرم‌دهی بینی است.

فرم دهی بینی با پلاسما جت

روش غیرتهاجمی دیگری که برای کوچک کردن بینی رواج پیدا کرده، استفاده از پلاسما جت است. در این روش با دستگاه مخصوصی که باعث تبدیل ماده جامد به گاز برای لیفت و احیای مجدد پوست می‌شود، استفاده می کنند. به این صورت که بعد از مالیدن پماد و ضدعفونی کردن محل، روی بینی سوراخ‌‌های کوچکی ایجاد می‌کنند تا با کمک گرمای دستگاه به خارج شدن چربی‌ها اضافه و در نتیجه کوچک شدن بینی کمک کنند. در این روش گرمای زیادی را احساس می‌کنید و درد بیشتری خواهید داشت. فرم دهی بینی با پلاسما جت در طی چند جلسه انجام می‌شود و بعد از آن نیاز به مراقبت‌هایی چون عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم استفاده از سونا و استخر، آرایش نکردن، خاراندن و دستکاری پوست دارد.

عوارض فرم‌دهی بینی با پلاسما جت

با وجود غیرتهاجمی بودن این روش، ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

سوختگی پوست

بروز نقاط قهوه‌ای در پوست

عفونت پوستی

آکنه

درد

فرم دهی بینی با تکنیک‌های آرایشی

اگر استفاده از روش‌های بالا انتخاب شما نیست، می‌توانید سراغ روش‌های دیگری چون گریم بینی بروید. با پیشرفت زیادی که در روش‌های آرایشی وجود دارد، آرایشگران حرفه‌ای می‌توانند به راحتی فرم‌ بهتری به بینی شما بدهند یا به کوچک کردن بینی شما کمک کنند. با شناخت دقیق آناتومی بینی و چهره و استفاده از هایلایت و محصولات کانتورینگ، بینی شما خوش‌فرم‌تر به نظر می‌آید.

فرم دهی بینی با روغن‌های گیاهی

در کنار روش جراحی و روش‌های تزریقی، استفاده از روغن‌های گیاهی نیز می‌تواند تا حدودی مؤثر باشد. البته این در صورتی است که بینی شما به دلیل استخوان برآمده و یا غضروف نامتقارن بد فرم نشده باشد. پس اگر به فکر فرم دهی بینی با روغن‌های گیاهی هستید، استفاده از روغن‌های گیاهی اصل و بهداشتی را در اولویت قرار دهید. برند قانون با یک دهه فعالیت و تجربه در ساخت روغن‌های گیاهی ارگانیک و اصل، ترکیب دو روغن آرایشی و بهداشتی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند در زیبایی و سلامتی شما مؤثر باشد.

ترکیب روغن دارچین و روغن هسته انار قانون برای فرم‌دهی بینی

یکی از بهترین ترکیب‌هایی که برند قانون به‌عنوان عرضه کننده روغن‌های آرایشی و بهداشتی برای فرم‌دهی بینی به شما پیشنهاد می‌دهد، ماساژ دادن بینی با ترکیب روغن دارچین و روغن هسته انار است که باعث افزایش میزان گردش خون و ایجاد حالت انقباضی و در نهایت کوچک شدن بینی می‌شود.

روش مصرف این ترکیب به این صورت است که به میزان یکسان از هر دو روغن را با هم ترکیب کنید و هر شب به آرامی روی بینی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب، یک تا سه ماه مداومت در مصرف داشته باشید. توجه کنید که در مدت زمان کوتاه به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.

از ترکیب‌های دیگری که برای کوچک کردن بینی می‌توانید استفاده کنید، ترکیب روغن جوجوبا و برگاموت و ویتامین E با روغن یاس و روغن ریحان و ماساژ دادن بینی با آن است.

خرید روغن‌ آرایشی و زیبایی اصل

با وجود تنوع زیادی که روغن‌های گیاهی دارند و همچنین میزان تأثیرگذاری بالای آن‌ها و کم هزینه بودن و نداشتن عارضه، آسان‌ترین راه استفاده از این محصولات ارگانیک است. برای خرید روغن آرایشی و زیبایی اصل، برند قانون مزایای منحصربه‌فردی را برای شما در نظر گرفته است تا علاوه بر کمک به زیبایی و سلامتی شما، از تحمیل هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کند. عودت مبلغ در صورت نارضایتی حتی تا مصرف آخرین قطره روغن، ارسال رایگان و تحویل درب منزل از جمله مزایای در نظر گرفته شده برای مشتریانی است که سال‌ها محصولات قانون را انتخاب کرده‌اند.

توجه کنید که برای خرید روغن دارچین اصل و خرید روغن هسته انار اصل قانون برای فرم ‌دهی بینی می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری محصول را دریافت کنید.

منبع : فروشگاه زیبایی و آرایشی قانون

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 71
  • بازدید کلی : 569
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی